Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing

Go down 
3 posters
AvInnlegg
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Empty
PosteTema: Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing   Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Icon_minitimeTor Apr 19, 2007 10:47 am

Vet ikke helt om dette er det rette stedet å legge ut dette, men tenkte kanskje det kunne være til inspirasjon for noen her på forumet!


http://www.dagbladet.no/kultur/2007/04/18/498153.html

Btw er det noen som vet hvordan man fotograferer slik 3d miljø som de har gjort på innslaget på dagbladet.no ?? slik at man kan bevege seg i det, og modellere. Very Happy
Til Toppen Go down
martinsande




Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.04.2007

Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Empty
PosteTema: Re: Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing   Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Icon_minitimeTor Apr 19, 2007 1:35 pm

eneste jeg kan tenke ut er å bruke blender game engine, man får tak i wlktrough template, men det vil jo bli en helvetes stor jobb med modellering og Uv mapping.

tror man kan få det til om man har sykt med kameraer
Til Toppen Go down
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Empty
PosteTema: Re: Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing   Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Icon_minitimeTor Apr 19, 2007 1:47 pm

må man ha så mange kameraer da? er det ikke nok med ett speilrefleks kamera, å så ta flere bilder med det.
det jeg tenkte var rett å slett å prøve den enkle måten, ta mange bilder (panorama) importere det til photoshop, sette sammen til et virkelig bredt bilde (sånn at det dekker kameraet i blender) så legge på litt hus osv.
vet ikke helt om det funker enda men! skal hjem å prøve det strax! hmmmm-....
Til Toppen Go down
martinsande




Antall Innlegg : 4
Registration date : 18.04.2007

Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Empty
PosteTema: Re: Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing   Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Icon_minitimeTor Apr 19, 2007 2:19 pm

fikk spist et eple, så nå tenker jeg bedre.

det holder sikkert bare med et, men du må ha et stativ iallefall.

nå har ikke jeg fått sett hele filmen siden jeg er på jobb.

men du kan jo gjøre alt i blender.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Empty
PosteTema: Re: Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing   Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Icon_minitimeTor Apr 19, 2007 4:35 pm

jeg tror de har brukt et programm for å sette sammen flere bilder til et panoramabilde, blender med UVmap og GIMP eller photoshop kan sansynligvis brukes til dette.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Sponsored content





Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Empty
PosteTema: Re: Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing   Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Spesialeffekt-guruene Eric Hanson og Greg Downing
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Støtte :: Modelling-
Gå Til: