Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 hva går prosjektet ut på?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeSøn Mai 06, 2007 1:10 pm

For å skape en større interesse for blender, og fordi vi har lyst til å lage en animasjonsfilm med blender skal vi lage en film i blender.
Sånn jeg ser det må prosjektet deles inn i faser hvor vi i felleskap tar forskjellige beslutninger, fasene forløpig er:
-handling/manus
-storyboard
-dub?(hvis ikke vi lager stumfilm)
-modelering
-animering
-texturering
-vfx
-lys
-rendering
-klipp
-grading og andre pre saker vi trenger
-musikk og foley
-distrubisjon

Så nå er det bare å melde seg på i denne tråden. bare si hvem du er og hva du vil gjøre, så er du med(det ser ut til at vi for øyeblikket er så få at vi må være litt fleksible, og ta flere oppgaver, men bare si hva du er mest intereserti i).
Hvis du kommer på flere oppgaver, eller har ideer til handling eller andre saker er det selvfølgelig bare å si i fra.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeSøn Mai 06, 2007 2:57 pm

Hva skal filmen være? skal det være en kort film eller rett og slett en liten reklame snutt på ca 30 sekunder? Sjanger er og vikitg. skal det være action ellerkomedie eller drama?

Letteste hadde vært at det skulle være en stumfilm med musikk lagt over.

Distrubisjon bør være gjennom andre forum og posting på denne siden. Eventuelt youtube. Man bør ikke sikte for høyt da det fort kan bli for tidkrevende og ikke alle har den tid som trengs til å vere med i dette prosjektet.

Skal man dele opp oppgavene til modellering, rigging animasjon?
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeSøn Mai 06, 2007 6:18 pm

jeg tenkte på en kort film, ikke direkte reklame, men det vil vel alikevel skape interesse, uansett ikke reklamefilm. Distrubisjon kan i tilleg til å være gjennom internett være på forskjellige festivaler, det er rimlig mange festivaler som passer, som amandus, frameby frame og kanskje tilogmed grimstad her i landet i allefall, så vi bør nok lge filmen av en viss kvalitet, men det er mulig uten å bruke mye tid på superdetaljert moddelering, for vi kan lage i en enkel toon stil aktig sak uten å tape kvalitet i historie og bildekvalitet ol... om det skal være stumfilm eller ikke kan vi muligens bestemme på et senere stadium, litt ettersom hvordan manuset blir...i første omgang bør vi skaffe et manus og en manusforfatter Smile det med rigging tenkte jeg muligens at animatørene kunne gjøre på egenhånd, ettersom folk animerer på forskjellige måter og har forskjellige behov i rigen, i allefall på dette nivået.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeMan Mai 07, 2007 3:32 am

Vel. Det jeg mener er at man ikke skal sikte for høyt. Og rigging må foregå etter en viss standard slik at andre i prosjektet kan og vite hva som er hva.

en annen ting man kan gjøre er å lage en demo reel. En slags slide show eller noe som kan represntere arbeidet vårt. Det blir kanskje det enkleste da vi kan bruke det arbeidet vi allerede har gjort og kan legge til nye arbeider.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeMan Mai 07, 2007 4:29 pm

Det jeg mener er at vi skal lage en animasjon for å lage en animasjon, ikke bare for å lage reklame for forumet, det kan vi lage en egen reel til.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeMan Mai 07, 2007 7:42 pm

Oki. Vi er vel ganske så amatører når det gjelder film så dette kan vi bruke til en skikkelig lærings prosess også Smile

Jeg kunne tenkt meg noe slap stick humor greier jeg da. ala tom og jerry.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeMan Mai 07, 2007 10:07 pm

det kan jeg også tenke meg, nå går vi i riktig retning her...yepee, men vi må finne en mere spesifik handling får vi får noen til å se på manusskriving.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeMan Mai 07, 2007 10:19 pm

Kan jo spørre om noen har noen konsepter eller tanker som det er mulig å utarbeide et manus ut av.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeMan Mai 07, 2007 10:21 pm

vi kan lyse ut en slags manuskonkuranse på for eksempel norsk amatørfilmforum, det vil jo også dra flere brukere og skape interesse.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeTir Mai 08, 2007 1:50 pm

Nå er manuskonkuransen utlyst.

Joy og joy Smile

Men når jeg nå skal sette opp en film side så er det kanskje greit å bruke et annet navn enn norskblenderfilm.ett eller annet.

Hva med project norway? Eller the norway project? Ettersom det er lokalisert i norge?
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeTir Mai 08, 2007 4:06 pm

forumet blir hetene det samme, men som jeg foreslo på PM kan du bruke blender.no eller lignende som url, så legger du link derifra både til prosjektsiden og til dette forumet. skjønner...forresten er tobak utnevnt til web-leder for dette prosjektet.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 10:14 pm

Noen som har noen tanker om manus eller lignende? Vært kult med en brainstorming Very Happy
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 10:20 pm

vi la ut en manuskonkuranse på www.norskfilmforum.com men det ser ikke ut til at vi har fått noen respons. det vi la ut ser slik ut, men vi har fått med flere brukere siden da, så jeg mener vi kanskje bør revurdere stilen, og kanskje lage et manus selv.
Sitat :

Har du et manus i slap stick humor stil liggende, eller liker å skrive slike manus, send det inn til oss på.

norskblenderfilm@hotmail.com

vi er fra norsk blenderforum, og ønsker å lage en amatør animasjonsfilm i blender...planen er å lage og publisere filmen med så lavt budsjet som mulig. Fordi folkene på nbf i hovedsak er animatører og billedkunstnere og har null erfaring med det å finne på gode historier for film lager vi ikke manuset selv...fordi vi er et såpass ferskt forum kan vi ikke garantere for kvaliteten og tiden vi bruker på prosjektet, men vi som er med vil gjøre vårt ytterste for å oppnå et best mulig produkt. Vi trenger også flere folk, både som kan noe om animasjon og cgi og folk som kan noe om markedsføring, så hvis du vil være med er det bare å melde seg på Smile

norsk blenderforum er å finne på
https://blender.editboard.com/portal.htm

norskblenderfilm@hotmail.com
er forresten prosjektets offesielle mail adresse, og både jeg og tobak, som var med fra starten og tar seg av alle web-ting har forløpig tilgang til den, alle som har behov for å ha tilgang til å lese fra den kan henvende seg til meg på pm eller mail.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 11:24 pm

Tror absolutt at vi bør årdne med eget manus. Som du sier så har det kommet flere (deriblant meg), og jeg har virkelig lyst til å bidra her. Men jeg tror vi trenger noen flere. Gleder meg til å starte med et nytt prosjekt. Har ikke laget noe i blender på over 1 måned som jeg hadde et mål med. Bare sittet å testet ulike funksjoner og effekter.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 11:28 pm

Det er slik man lærer, jeg er enig i at vi i den situasjonen vi er i nå bør lage manus selv, ettersom vi egentlig bare var 2 da konkuransen ble utlyst. Har du noe forslag til hvordan vi skal organisere det? kanskje ved hjelp av poll over de grunnleggende tingene, som hvaslags genre det skal være innen, hvaslags stil, osv...noen som vil være med i en manusavdeling og ha hovedansvaret for manus?
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 11:34 pm

Tror vi bør bli enige om sjanger ja. Dette kan gjøres som du sier over en poll. Det jeg tror er viktig er at en skriver manusforslag så kan de andre godkjenne eller forkaste, endre og legge til hvis man ser at dette blir nødvendig. Hvis flere skriver manus, kan helheten bli veldig fragmentert. Og det er viktig at alle har samme visjon og mål utifra det som kommer ut av manuset. At man ser det på samme måte.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 11:38 pm

det er derfor neste steg i prosessen er å få en manusansvarlig...som tar hensyn til ønskene fra folkene som er med og som også er i stand til å skrive et normalisert manus, eventuelt lære dette(det tar null tid, jeg lærte det på 2min). Jeg skal selvfølgelig hjelpe så mye jeg kan ved behov.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 11:47 pm

Jeg kan godt ta hovedansvaret for manus, men som jeg sa tidligere, har ikke noe erfaring med dette tidligere. Verbal tekst er kanskje min svakeste side, men jeg er villig til å prøve. Du kan godt sette opp en poll på sjanger...Tror hovedsjangerne vil være humor, horror/skrekk, surialistisk/post-moderne/eksperiment(eks Elephants Dream) og action. Humor funger best med animasjon etter min mening. Store utrykk gir mulighet til å enkelt underbygge punchlines. Horror/skrekk kan bli vanskelig ettersom realisme er en vanskelig ting å få catcha i blender. horror/skrekk har også lett for å gå over til humor. eksperimentering er så å si ganske greit for da lager man egentlig hva man vil, det som er vanskelig her er å lage noe folk liker å se på og som de vil se på. Action...tja..si det.

Marsan
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 11:51 pm

ok, du har herved hovedansvaret, og står derfor fritt til å gjøre det som står i din makt for å lage et best mulig maus..du kan også opprette pollene som du selv ønsker, jeg anbefaler å laste ned celtix, som er et manusskriveprogramm, trur det er på www.celtix.com, men jeg er ikke sikker.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 11:12 am

Fikk selvsagt en visjon når jeg ikke fikk sove i forrigegårs om manus/historie. Jeg kan laste ned det programmet eventuelt bare lage en .doc for det. Skal prøve å begynne med det i dag Very Happy
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 12:23 pm

kan du gi oss noe peak om plottet, stilen og hovedkarakterer ol?
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Sponsored content





hva går prosjektet ut på? Empty
PosteTema: Re: hva går prosjektet ut på?   hva går prosjektet ut på? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
hva går prosjektet ut på?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Animasjonsfilmen :: animasjonsfilmen vår-
Gå Til: