Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Meld deg på

Go down 
+2
Marsan
Admin
6 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeOns Mai 09, 2007 5:58 pm

alle som vil være med på prosjektet kan melde seg på her, og også skrive litt om hva de kan tenke seg å gjøre.

jeg er i allefall med, som en slags leder, kunne godt tenke meg å få med en produsent her...

oppdaterer lista etter hvert.

admin
Marsan(hva er en produktdesigners funksjon?, jeg er sikkert idiot som
spør om dette)
tobak30
oledole


Sist endret av den Søn Mai 13, 2007 8:19 pm, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeOns Mai 09, 2007 6:15 pm

Jeg melder meg med dette på!

Jeg har ikke store animasjonskunnskaper men ser på dette som en læringsprosess. Jeg tror ikke jeg er oppe på "Elephants Dream"-nivå enda. Organisk modelering suger jeg på, men innen produktdesign tror jeg at jeg kan være en ressussj. Jeg går skole (Snart ferdig) og har samboer og en datter så det er ikke sikkert jeg kan bruke 100% fritid på prosjektet, men det kan være morsomt å være med på et slikt prosjekt. (aldri vært med på noe lignende tidligere).
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 12:05 am

Jeg tror nok alle og envher bruker dette som en lærings prosjekt. Jeg kan heller ikke mye om aniamsjon. Så dette blir ganske så intressant. Det man bør gjøre er å skrive ned framgangs måte og ta haugevvis med skjerm bilder slik at man kan se hva som blir gjort og hvordan. Da kan man lage tutorials. Smile Det er en kjekke ting å ha.

Ps. Jeg er oppnevnt til å være en site administrator for internett siden som skal bli laget angående filmen. Men jeg lurer fremdeles på om vi skulle velge et navn på den siden som har et eget spesielt navn. Eller skal vi gå for blender3d.no? Da blir det lydenes mer som en generell blender side. Dere kan være med å bestemme. Jeg veit at polarbear aka admin aka bjørn vil ha blender.no. Men den er opptatt nå. Da står det igjen med blender3d.no. Eller noe helt annet.

Forslag?
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 12:17 am

hvis vi kaprer blender3d kan vi lage en generel side for norske blendersaker, slik vi snakka om tobak, da kan vi legge ting utfra den sida, som dette forumet, filmsia og andre saker vi får lyst til, skjønnr? og forresten på dette forumet går jeg under admin eller Bjørn, litt ettersom, dere må gjerne referere til meg som Bjørn, men da må alle vite at jeg heter det.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 9:51 am

hva med www.blendernorge.no?
bar slenger en ide ut i luften Smile
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 4:05 pm

blir du også med eller, hhansf?
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 4:26 pm

Noen som kan si noe om hvordan et slikt prosjekt skal foregå? Bruker vi forumet her til å legge ut alt materiale eller? Håper det kommer fler medlemmer inn her etterhvert Very Happy
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 4:35 pm

Ja, meningen (min i allefall) er at det meste av komunikasjon foregår på dette forumet, og på web-siden som skal bli til etter hvert, jeg foreslår at vi laster opp filer på http://uploader.polorix.net/index.php etter hvert, fordi det er mest praktisk.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 4:44 pm

Hva med synkron (tilnærmet) kommunikasjon? Har begynt å brukt IRC veldig mye etter jeg startet med blender og det er en veldig fin kommunikasjonskanal etter min mening. Hvis du henger på IRC ta en tur innom #smc på freenode.net (Speed Modeling Contest)
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 4:46 pm

tengte det enklest ville være msn til det formålet
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeTor Mai 10, 2007 4:55 pm

Ja går ann det også, facebook går også ann Very Happy Vi får sikkert se etterhvert!
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 12:30 am

Nå har jeg kjøpt domenet. Det er mitt første kjøp av domene i hele mit liv. Det kostet meg 99 kroner pluss moms som bel totalt 123,75 kroner.

Og navnet ble blender3d.no.

Det tar noen dager før siden er oppe. men ettersom jeg skjøpte kun domenet så trenger vi vel et veb hotel til å ha tingene på eller noe slikt. Dette koster da ekstra. For kun et domene hjelper ikke. Dette må jeg komme tilbake til etter helga for det er ganske så trangt med økonomien min for tiden.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 12:33 am

jeg tror du kan bruke den frie serveren nevnt over til webhotel, men er ikke helt sikker på hvordan det funker.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 11:10 am

Snakket med en kar som har fileserver tilknyttet #SMC på freenode. Han nevnte at vi kunne bruke servern der for dette prosjektet.
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 12:37 pm

Nå veit ikkje eg korleis ein skal gå vidare fram her. Eg har ingen teknisk innsikt i korleis ein skal sette opp ein heiem side. Detta er den fyste gongen min.

Kanskje noken med større innsikt kan forklare meg?
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeFre Mai 11, 2007 3:20 pm

Jeg kjenner et par html programerere som sikkert kunne hjelpe oss med å laste opp siden, men først må vi lage den som html fil, med en fornuftig desegn så får vi finne ut senere hvordan vi kan oppdatere og sånt
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 6:00 pm

vi er fortsatt bare tre, det er litt få...husk at folk helst bør melde seg på prosjektet i denne tråden, eller man kan også gjøre det ved å melde seg i jeg trenger noen som kan...tråden
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 6:15 pm

Kjenner ingen andre norske som driver med blender enn de her inne og de på diskusjon.no Har tipset folk på diskusjon.no om dette forumet, men det virker som om folk driter i det.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 6:44 pm

tingen er at i allefall folk her på forumet kan melde seg på. vi er jo totalt 10stk i allefall.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
oledole




Antall Innlegg : 2
Age : 38
Registration date : 12.03.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 8:14 pm

Hei.

Til internett side kan jo feks. wordpress brukes. Som er ein blogg løsning der du kan lage sider i tillegg. Der trenger du nesten ingen html, php kunnskaper for å bruke ferdig oppsatte themes. Men hvis du skal begynne å lage dine "look" så bør du jo kunne litt. Men du trenger eit webhotel med SQL-database for å bruke den.

Ellers er eg ein amatør som kan prøve å være med. Kan love at eg skal prøve å hjelpe, men tilgjenligheten kan gå litt i bølgedaler pga. jobben.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 8:18 pm

tror tobak fikser det med websiden etter hvet, er en stund siden jeg har hørt fra ham nå, men han er webansvarlig for prosjktsiden på www.blender3d.no og jeg er for dette forumet.
Selvfølgelig har vi forståelse for at dette er frivillig arbeid som gjøres på fritiden, og at man må ta hensyn til jobb og skole, bra at flere blir med.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 9:42 pm

Har ikke hørt fra meg på en stund? Hmm. Wink Siste gang er jo frdag. En skal da ikke være avhengig av å være her hver bidige dag da. Smile Måtte bare ta litt fri fra dataen litt.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 10:03 pm

for meg er fredag lenge siden, fordi det har skjedd mye siden da. Jeg mener ikke at folk skal være her hver dag, bare at jeg ikke visste hvordan det gik med websiden og lignende.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Gaute




Antall Innlegg : 4
Registration date : 14.05.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeLør Sep 15, 2007 6:01 pm

Kan godt være med jeg... vil anbefale one.com til webhotell... har drevet ganske mye med webdesign, etc selv så har litt peiling på detta området... wordpress er bra;) bruker det selv på en side jeg har ansvaret for...

trur nesten du må være produsent admin... du har lissom "rollen" allerde... kan godt gjøre noe i forhold til filmen... har laget en del kortfilmer tidligere, men ikke store greier... driver også med lyd, og har tilgang på lydstudio for recording... har brukt det til dubing tidligere og det funker veldig bra;)

Jeg og en kompis har et eget animasjons "firma" forløbig uoffesielt, men... ja... vil helst ikke si så mye om hva vi driver med, etc, fordi vi er redd for kopiering siden vi ikke er et firma enda... Så, til poenget: jeg har en del praktisk erfaring med å organisere ting, så hvis dere lurer på noe så er det bare å spørre (msn, e-post, pm, und so weiter)


Sist endret av den Lør Sep 15, 2007 6:11 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitimeLør Sep 15, 2007 6:07 pm

Det er bra du blir med, Kjell eller tobak har blit regisør, vi har møte på msn i morgen kl 20.00 så hvis du har en msnadresse er det fint om du poster den. eller legger meg til: polarbear-3d@hotmail.com
Vi er fortsat i desegnfasen, og manuset har endret seg en del i det siste. Allt dette kan vi snakke nermere om på msn.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Sponsored content





Meld deg på Empty
PosteTema: Re: Meld deg på   Meld deg på Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Meld deg på
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Animasjonsfilmen :: animasjonsfilmen vår-
Gå Til: