Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Norske tutorials.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Norske tutorials. Empty
PosteTema: Norske tutorials.   Norske tutorials. Icon_minitimeTor Mar 15, 2007 11:36 pm

Det kunne kanskje vere en ide å prøve å få til noen norske tutorials (øvinger) slik at det blir enklere for andre å komme inn i blender. Kanskje og en forklaring på hva de forskjellige funksjonene er også. Dette for å hjelpe Blender nybegynnere og kanskje 3d begynnere inn i den vidunderlige verden som Blender og 3d representerer. Dette kan også hjelpe til med å øke den norske bruker gruppen som blender kunne trenge.

Det er fremdeles slik at de profesjonelle studioene bruker maya og 3dstudio. Men med en større brukergruppe kan Blender faktisk komme inn i det profesjonelle 3d felleskapet. Det går mye på hva folk kan. Hvis det er flere gode 3d kunstnere som er bedre på blender enn maya så kanskje det blir en forandring.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Norske tutorials. Empty
PosteTema: Re: Norske tutorials.   Norske tutorials. Icon_minitimeFre Mar 16, 2007 12:11 am

Det høres ut som en god ide, vi kunne jo i fellesskap prøve å lage en slags inledene "bok" med blenderbasics med for eksempel følgene kappitler: Basic og Brukergrensesnitt. Enkel mesh modelering, enkel animasjon(keyframes ol) texturering, shaders ol. Rendering, partikler og andre effekter. lyssetting og så videre.
Hvis vær enkelt kunne velge seg ut et eller flere tema og skrive om det ville det være flott, og bidra til et større brukermiljø i Norge, jeg kan godt skrive om basic og brukergrensesnitt som en innledning, hvis vi bruker denne delen av forumet (Tutorials) og opretter en post for hvert kapittel vil vi til slutt ha en ganske stor samling av info her.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Norske tutorials. Empty
PosteTema: Re: Norske tutorials.   Norske tutorials. Icon_minitimeFre Mar 16, 2007 11:18 am

dette hørtes bra ut! fint om om noe slik ble gjort!
hadde vert alle tders med en Norsk Tutorial!

ps ( hvorfor ikke bare oversette den engelske manualen) lol!
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Norske tutorials. Empty
PosteTema: Re: Norske tutorials.   Norske tutorials. Icon_minitimeFre Mar 16, 2007 5:08 pm

Vel, det kunne jo også være greit, men å oversette noe er ofte vanskeligere en å skrive noe helt nytt. men innholdet vil jo bli det samme.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Norske tutorials. Empty
PosteTema: Re: Norske tutorials.   Norske tutorials. Icon_minitimeSøn Mar 18, 2007 1:05 am

Jeg vet ikke eksakt hva jeg kan bidra med. Da jeg begynte fikk jeg veldig god hjelp av Blender noob to pro. Den går grundig til verks og forklarer hva ting er. Men den kunne ha trengt en del editing og ettersom den er ganske lang burde den også vere søkbar. Men små porsjoner som å forklare bruker området kunne hjlpt de som er helt nye.

Disse tutorialsene bør vere fylt med mange og gode ilustrasjoner med forklarende billed tekster.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Norske tutorials. Empty
PosteTema: Re: Norske tutorials.   Norske tutorials. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Norske tutorials.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvordan skrive tutorials.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Støtte :: Tutorials-
Gå Til: