Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 problemer med en tutorial

Go down 
2 posters
AvInnlegg
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

problemer med en tutorial Empty
PosteTema: problemer med en tutorial   problemer med en tutorial Icon_minitimeTor Jun 07, 2007 9:35 pm

Hei der. Jeg har litt trøbbel med en tutorial jeg følger. Det tok ikke lang tid før jeg støtte på et lite problem i tutorialen som gjordet at det ble ganske så stopp. og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg videre.

http://jlp.nerim.net/tutorials/hands-modelling/hands-tuto-01.html

På side to srtår det hvordan man lager en hånd sånn roughly. men når jeg kommer til punkt 5 der det står: Use the rotate edge function (CTRL-EKEY) to form fingers base according to picture. Make sure the relative sizes of the futures finger are OK. Så blir det stopp. Jeg har gjort det som det står men resultatet blir da ikke det samme som i tutorialen. Er det noen som kan gi et tips her?
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

problemer med en tutorial Empty
PosteTema: Re: problemer med en tutorial   problemer med en tutorial Icon_minitimeTor Jun 07, 2007 10:52 pm

for det første tror jeg at tutorialen er fra en eldre blenderutgave (2.3x) derfor er det noen funksjoner som er andreledes i de nye utgavene...
jeg har enda ikke lest gjennom tuten så jeg er ikke 100% sikker på hva man skal gjøre... hvis det er for å velge doter i meshediting så tror jeg det kan tilsvares av <ctrl +>...hvis det er snakk om en editingfunksjon er det meste sansynlig mulig å finne i meshtools vinduet når du er i editmode...en annen ting som er mulig er at når du trykker <ctrl e> så får du to forskjellige rotate edge valg en CW og den andre CCW...hvis du sjekker ut disse funksjonene ved å teste begge så kanskje det går, hvis ikke så søker du på rotate edge i wikien som jeg ikke har urlen til i hodet.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

problemer med en tutorial Empty
PosteTema: Re: problemer med en tutorial   problemer med en tutorial Icon_minitimeTor Jun 07, 2007 10:58 pm

Akkurat det jeg har gjort jeg har skjekket alt det du nevnte der. Rotate edge krever at jeg velger en edge eller to faces som er intil hverandre. Det den gjør er å fløtte edgen til hver sitt hjørne slik at det blir 2 store trekanter og ikke 4 små trekanter eller hvor mange funksjonen egentlig skulle lage.
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

problemer med en tutorial Empty
PosteTema: hmm   problemer med en tutorial Icon_minitimeTir Jun 12, 2007 11:09 pm

Nå fant jeg ut av det problemet. Jeg måtte velge de facene og lage de om til trangler og så rotere edgen. Kunne vært bedre forklart i tutorialen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





problemer med en tutorial Empty
PosteTema: Re: problemer med en tutorial   problemer med en tutorial Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
problemer med en tutorial
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Her's a tutorial! jeeei endelig!! (PDF)
» Marsan`s Fysikkmotor tutorial

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Støtte :: Tutorials-
Gå Til: