Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Regissør etc.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Regissør etc. Empty
PosteTema: Regissør etc.   Regissør etc. Icon_minitimeTir Aug 28, 2007 2:25 pm

Ettersom filmen går sakte men sikkert framover, kan ivhertfall jeg si at jeg har lært en god del om hvordan filmer blir til. Ikke bare her men også innhentet innformasjon andre plasser enn her.

En ting er å være realistiske. Jeg har en følelse om at enkelte har gått inn i det med for store forhåpninger. Kanskje vært for naive. Meg inkludert i hvordan filmen skulle bli til. Men våre tanker rundt filmen har vel blitt mer moderert ettersom vi har lært litt.

Jeg har i det siste tenkt mye over hvordan filmskaping kan best bli organisert. Det vi trenger er en regissør. Jeg ønsker det ivhertfall. En som kan være diktatorisk. Det jeg tror er at alle har forskjellige bilder om hvordan scenen skal bli. Da trenger vi en som kan kutte gjennom ting. Men det er dermed ikke sagt at man ikke kan være kreative å delta. Jeg er i gang med et storyboard/konsept ettersom konseptet vi har diskutert her er, etter min mening, for vagt til å kunne gi et klart bilde om hvordan det skal bli. Storyboardet blir ganske så amputert hvis en ikke blir enige om visse aspekter i manuset som trenger å bli utarbeidet først.

En annen ting jeg har lyst til å se er at alle deltakere i filmen skal lage seg en demo reel. Jeg har sett at marsan er ganske så bra på modellering og utvikler seg veldig bra med node oppsett. Jeg har ikke laget noe i det siste ettersom datamaskinen min er kaputt og jeg ikke har fått satt opp en ny maskin ennå. (Galt minne) Men det blir forhåpenlig en forandring på etterhvert som maskina mi kommer opp og går. Jeg kunne og tenkt meg å sett mer av admins 3d arbeider. Sånn at man er mer sikker på hverandres kunnskaper i modellering. Foreløpig ser jeg kun 3 bilder i galleriet som er av admin, hvis man ikke teller remaken av sky city.
Til Toppen Go down
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Regissør etc. Empty
PosteTema: Re: Regissør etc.   Regissør etc. Icon_minitimeTir Aug 28, 2007 9:46 pm

En regissør er bra tenkt. En som tar de største avgjørelsene ("final call") med innspill av oss andre.
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Regissør etc. Empty
PosteTema: Re: Regissør etc.   Regissør etc. Icon_minitimeTir Aug 28, 2007 10:35 pm

Skal vi stemme over det eller skal noen ta diktatorisk makt over det hele?
Til Toppen Go down
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Regissør etc. Empty
PosteTema: Re: Regissør etc.   Regissør etc. Icon_minitimeTir Aug 28, 2007 11:35 pm

Stemming er vel litt for demokratisk eller? (hihi).. Stemmer på kjell som art-director/regissør
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Regissør etc. Empty
PosteTema: Re: Regissør etc.   Regissør etc. Icon_minitimeOns Aug 29, 2007 1:43 pm

Meg? Hvorfor det? Er det fordi jeg kom med ideen? Fordi jeg er eldst? Eller er det andre grunner til det?

Men hvis jeg nå blir regissør/art director så betyr det ikke at jeg kan sitte tilbake å beordre alle andre til å gjøre arbeidet for meg. Ettersom prosjektet har så få deltakere trenger jeg faktisk en demo reel, gjerne med arkitektur og/eller organisk materiale. Mennesker dyr osv. Dette for å forsikre seg at alle kan modellere på det nivået som deltakerne her forventer at filmen skal ha. Følg gjerne tutorials for de forskjellige tingene.

Dette er noe jeg tror at alle må gjøre. Det er inkludert meg. Deretter kan man fortsette med rigging, texturing osv. Det er trolig noen her som kan rigging. noe jeg er helt noob til. Så jeg må lære å gjøre det. Skulle ønske man kunne komme sammen med en workshop for å kunne lære mer. Læringa går som regel mye fortere i en slik workshop da man får veileding one to one og kan få raskere gjennomgang av forskjellige features.
Til Toppen Go down
Hve1

Hve1


Antall Innlegg : 17
Localisation : Bergen
Registration date : 06.06.2007

Regissør etc. Empty
PosteTema: Regissør   Regissør etc. Icon_minitimeOns Aug 29, 2007 9:38 pm

*Hvis vi skulle ha en bestemt regissør bør vi ta en rask, men grei avgjørelse.
*Hvis vi bruker lang tid på å finne en regissør vil hele filmen bli fiasko.
*Hvis ingen bestemmer blir det stemming over ideer hele tiden

Jeg er usikker på hvem...
Et valg hadde vært tingen nå! lol!
Til Toppen Go down
http://halvard.vegum.net/
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Regissør etc. Empty
PosteTema: Re: Regissør etc.   Regissør etc. Icon_minitimeFre Aug 31, 2007 12:45 am

Det blir nok meg. Etter å ha snakket med de andre involverte på msn så kom de vel fram til at jeg passet best. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Sponsored content





Regissør etc. Empty
PosteTema: Re: Regissør etc.   Regissør etc. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Regissør etc.
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Animasjonsfilmen :: animasjonsfilmen vår-
Gå Til: