Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Min film ide.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 47
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 9:54 pm

Er det noen som har hørt Drafur og Gildur av Hedningarna? Det er en ytterst blodig ballade om to dverger som sloss mot en haug med troll.

Sangen starter med at Drafur går gjennom skogen så blir han overfalt av troll. Han drar fram øksen sin og begyner å slakte trolene. Sangen forteller hvordan hoder triller og hvordan slaktinga går. Men trollene blir for mange og tilslutt blir begge beina til Drafur knust. Så kommer en solo og Gildur kommer inn i sangen og redder kompisen sin med ytterligere slakting av troll.

Det er ganske så kort fortalt da. Men Jeg ser for meg en vinter kledd skog i skumringen der en dverg kommer vadendes. Man ser skumle lysendes øyne i skog kanten som plutselig kommer fram og man ser at det er troll som kommer med dragne våpen. Drafur ser seg raskt rundt og trekker øksa si mens trollene samler seg rundt han. Ett troll tar sjansen og kommer springendes mot han med sverdet hevet men blir raskt felt av Drafur. Så kommer resten av trolene i rask rekkefølge. Og den følger sangen sån ganske slavisk.

Så dette blir en slags musikk video.
Til Toppen Go down
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 10:00 pm

Laster ned sangen nå. Men dette er en svensk låt er det ikke? Jeg så for meg at vi satset på litt mer internasjonalt publikum. Er vel kanskje litt forskjellig hvilke mål hver enkelt har. Hovedmålet er vel å vise at blender duger.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 10:19 pm

jeg føler at den fortellingen bør se så realistisk ut at det blir vanskelig å lage bra i 3d, det vil bare se rotete ut, sånn jeg ser det for meg da. men det kan tenkes jeg tenker helt feil, hadde vært stilig med noenslags beskrivelse av billdestil.
vil bare slippe å lage noe som ser helt world of warcraft aktig ut...bare føler at det blir feil på en mystisk måte.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 10:33 pm

Jeg liker ihvertfall sangen selv om vokalen er litt uklar. Veldig fin og melodisk. Jeg digger avarter av svensk folkemusikk, jeg elsker in flames for eksempel som har sterke relasjoner til svensk folkemusikk. Kanskje er det bare fila jeg lasta ned som bare er crap, men jeg syns vokalen og historien kommer litt bort i musikkinstrumentene.
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 47
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 11:05 pm

Jeg har original cd'n her og syns ikke vokalen drukner så mye. Men ettersom du har tenkt på en internasjonal målgruppe så er jo filmen en visualisering av teksten. og derigjennom en internasjonalisering. Dette er vel også opp mot ringenes herre og world of warcraft greia også.

Kampen kan foregå i en lysning med stadig flere troll som ruser ut for å angripe. Realismen er vel ikke så veldig farlig. Sangen varer i 5:23 minutter. Kunne modellert figurene opp mot ringenes herre figurene men gi det et norrønt tilsnitt.

Tenkte også at det blir en del blod sånn som i Braveheart.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeSøn Mai 13, 2007 11:12 pm

det lar seg gjøre...hvis vi lager trollen lit som goblinen til @ndy på blenderartist(han som vant splashscreen) men det blir veldig vanskelig, og kommer til å kreve mye mer tid og innsats, og helst flere folk også en marsan sit forslag, i tilleg må vi skaffe rettigheter til musikken og allt mulig sånt.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 47
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeMan Mai 14, 2007 12:19 am

Den er grei. kan jo ha denne liggendes til senere da. Kunne vert et projekt nummer to. Smile
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitimeMan Mai 14, 2007 5:50 pm

ja...kan bli ganske kult når vi har mere erfaring.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Sponsored content





Min film ide. Empty
PosteTema: Re: Min film ide.   Min film ide. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Min film ide.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Efekter til film!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Animasjonsfilmen :: Manus og forberedelser-
Gå Til: