Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 svar på anonsering!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 11:35 am

Jeg sier ikke dette for at jeg ikke har tro på prosjektet dere driver med, men
når du snakker om publisering, salg, visning på NRK! så tror jeg du tar deg vann over hodet! foreksempel det å få vist den på NRK, for det første, du kan altids sende den inn og spørre om de er interisert å slenge den inn etter barne tv eller noe slik, men jeg tror ikke slik er gratis! bare tenk på reklame sutter på tv 2! ikke mange sekundene du får for noen hundre tusen kroner!

Jeg vet jeg ikke er med i prosjektet, men jeg vil komme med noen innspill alikevell, jeg tror dere skal satse på nettet, slik som du skrev i tråden, blendernation osv............... youtube....................you name it!
når du sier salg av filmen, det er ikke for å være destruktiv, men hvem vill kjøpe en film som antagelig vis ikke blir mere enn max 10-20 min????? og laget av amatører???????

Jeg regner med å bli kicket ut av forumet etter dette innlegget, men what the hell.............

hvis dere skal ha tak i en person som skal markedsføre dette produktet, så må dere nok gjøre litt mere fixing før dere lager filmen, (research)

det er jo positivt at det lages norske animasjons filmer, men da må det hele virke seriøst og gjennomførbart! å med tanke på at jeg tror alle her på forumet komuniserer gjennom forum og msn, så tror jeg ikke dette kommer til å bli noen kassasuksess, heller en amatør suksess Very Happy .....

Lag en plan!
-hvem skal målgruppen være?
-hva skal den formidle
-en bra historie (noe som jeg ser dere er godt i gang med)
-dere trenger stemmer/dubbing (hvor skal det skaffes?)

På virkelige filmer / animasjonsfilmer, så består crewet at mange folk som kommer sammen, prater diskuterer osv...... det er mye lettere å komunisere face to face enn gjennom et forum,

Men dere får ha lykke til med produksjonen!
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 12:11 pm

Jeg kan være enig med Hhansh. Dette er kun en amatør film og man må ikke satse for høyt. Det blir ganske så svevende når man snakker om visning både her og der. Vi må ta dette som det virkelig er. En lærings prosess slik av vi faktisk lærer oss å animere og ikke en film som vi skal tjene penger på. Derfor ber jeg deg om å ikke tenke på promotering og slikt før vi har et resultat som er godt nok til å faktisk bli sendt på eventuelle fora som tv og så videre.

Når man lager en film så pleier de å lage en liten snutt for så å presentere den. Vi ha så langt ikke produsert et eneste bilde for den eventuelle filmen vår. Så dermed vet vi heller ikke hvilket nivå vi kommer på. Det tar mange forsøk på å lage en bra film. Man kan ike hoppe i det sånn med en gang. Så før vi tenker på promotering. Så bør vi ha konsept bilder og en plan om hvordan vi skal gjennomføre selve animasjonen.

Admin du bor jo i Oslo. Det gjør jeg og, så det hadde vært fint å møtes over en øl, eller brus i ditt tilfelle, for å snakke om hva som er mulig å gjøre. Det blir raksere og enklere og bedre å kommunisere slik.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 1:48 pm

jeg kan forsåvidt være enig med dere...det er ikke sikkert vi trenger dette, men dette prosjektet har blitt sammenlignet med elephant dream ol. det vi egentlig trenger er en som er villig til å skrive in til blendernation, og kanskje lage en prosjektlogg hvor det dokumenteres hva vi gjør...tobak, dette kan kanskje ingå i dine oppgaver som webansvarlig, men si i fra om du vil ha hjelp med det...angående øl/brus/ettelerannet kan vi vente med det til jeg er ferdig med eksamen. (kom opp i matte)
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 2:22 pm

off topic!

matte off lol........ Very Happy lol!
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 2:32 pm

Jeg kan opplyse om at det er jeg som bestemmer hvor grensen går for å være off-topic på dette forumet, og jeg ser ikke på to ord i en parentes som faktisk hadde noe med postens tema som var relevant for tobaks spørsmål som off-topic. pirat Very Happy
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 3:05 pm

Skjønner hva du mener hhansf. Det var vel mest bjørn som la ut om promotering og greier. Det jeg tror er mest viktig her, viss vi skal lage en animasjonsfilm, er å tenke på det som en læringsprosess som tabakk sier. Forhåpentlig vis kan vi lære en god del av å arbeide over større avstander og ikke bare face to face. Dette handler også om å lære å utrykke seg bedre over nett ettersom face-to-face ikke bestandig er mulig. (jeg kommer ikke til å dra ned til oslo for å si det sånn). Jeg hadde håpet på at det skulle komme flere folk, da blir et slikt prosjekt gjennomførbart. Slik det er nå (når vi er 3 stk) så vil jeg si at det er umulig å få til hvis filmen skal ha en viss kvalitet.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 3:18 pm

Jeg har fatta pointet nå...bare læring, ikke promotering.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Marsan

Marsan


Antall Innlegg : 88
Age : 40
Localisation : Trondheim
Registration date : 09.05.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 3:23 pm

Sier ikke det bjørn. Vi skal jo promotere den men NRK virker kanskje litt stort. BA.org og blendernation er jo fine steder å promotere på.
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 3:25 pm

jada, blir det bedre hvis jeg sier bare promotere på web...ikke tvsaker, selv ikke amatørfilmprogrammer.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet




Antall Innlegg : 150
Age : 46
Localisation : Oslo
Registration date : 02.03.2007

svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitimeTir Mai 15, 2007 3:57 pm

Venter fremdeles på at webdomenet skal godkjennes. Så dette kommer vel til å ta en stund.
Til Toppen Go down
Sponsored content





svar på anonsering! Empty
PosteTema: Re: svar på anonsering!   svar på anonsering! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
svar på anonsering!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Animasjonsfilmen :: animasjonsfilmen vår-
Gå Til: