Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender

IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

Vi må starte et foretak.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
K.A.Byggjordet

Antall Innlegg : 150
Registration date : 02.03.2007

Vi må starte et foretak. Empty
PosteTema: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeSøn Jun 03, 2007 3:18 pm

For å kunne registrerre vårt domene navn må vi ha et foretaks nummer i brønnøysunds registret. Dette har jeg fått opplyst er gratis. Dermed går jeg nå i gang med å registrere et enkeltmanns foretak for å kunne få tak i det nummeret.
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeSøn Jun 03, 2007 3:34 pm

Ettersom det jeg fant ut på brønnøysunds registret kreves det 2500 kroner for å kunne regitrere et enkeltmannsforetak som er påkrevd for å registrere domenet. ip selskapet jeg har kjøpt domenet av sa at det var gratis. Men det virker ikke slik. Da lurer jeg på om vi skulle hatt en innsamling for å kunne starte dette selskapet da jeg ikke har mulighet til å legge ut for den summen alene. Foretaket blir da registrert på meg der jeg blir økonomisk ansvarlig. Det betyr at alle penger som eventuelt kommer inn og går ut fra det foretaket blir skatte eller fradrags pliktig av meg personlig. Men hvis andre har lyst til å stå som eier av foretaket er det fritt fram. eneste aberet er at personen må være over 18.

http://www.brreg.no/reg_gebyrer/
Til Toppen Go down
Admin
Admin

Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeSøn Jun 03, 2007 11:51 pm

vel, dette står i mailen fra dem folka du bestilte url av...
Sitat :
Det er forøvrig gratis å registrere et enkeltmannsforetak i Brønnøysundregisterene, så du kan jo vurdere dette.
så jeg veit ikke hvor de har det fra...a
uansett tror jeg det er heller tvilsomt om vi får samla så mye penger til dette prosjektet...kan du ikke prøve å snakke med dem og se eller så får vi bare lage en side intil videre med en obskur url som jeg kan linke til fra denne sida og en del andre sider også. Vi kan jo også høre med andre grupper som har gjort det samme tidligere...vet det er en del grupper som har egen url på www.norskfilmforum.com... i allefall burde det årne seg på et vis uten så store utgifter som det...
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
K.A.Byggjordet

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeMan Jun 04, 2007 12:08 am

Jeg ska se hva jeg kan fikse.
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTir Jun 05, 2007 10:17 am

Nå misforstod jeg litt hva de mente. Jeg skulle ikke registrere meg i foretaks registret men i enhets registret. og der er det gratis.
Til Toppen Go down
Admin
Admin

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTir Jun 05, 2007 12:50 pm

og det betyr flotte saker for oss, eller?
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTir Jun 05, 2007 1:15 pm

Det er flotte saker ettersom det er gratis. Så jeg skal rote fram selvangivelsen min for å finne en kode slik at jeg kan taste det inn der og så videre. Så alt skal ordne seg. Smile
Til Toppen Go down
Admin
Admin

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTir Jun 05, 2007 1:59 pm

woho...da er det bare å starte på desegn, lag en tegning, eller noe så kan jeg hjelpe deg med programeringa.
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTor Jun 07, 2007 11:22 am

What a Face Goodie. What a Face
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTor Jun 21, 2007 10:45 am

Nå har eg søkt for å opprette eit enheitsforetak 2 ganga og så snakka eg med brønnlysund registret i dag. Dei sa at dei umulig kunne godta eit foretak som ikkje har noko økonomiske interressa eller omsetjing. Derfor treg eg nokre andres org nummer for opprettelse av domenet. Har og snakka med norid. og dei sa at ein organiasjon/firma kan ha opptil 20 domene navn registrert.

Eg veit marsan har eit firma. so, marsna hvis du les detta, er du villig til å dele ditt organiasasjons nummer? eller skal eg spørre andre som har eit org nummer om dei vil dele nummeret for opprettelse av domenet?
Til Toppen Go down
Marsan

Marsan

Antall Innlegg : 88
Registration date : 09.05.2007

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTor Jun 21, 2007 3:04 pm

Sendte deg en PM jeg..
Til Toppen Go down
K.A.Byggjordet

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitimeTor Jun 21, 2007 5:03 pm

fikk den pm'n med ein gong eg kom inpå forumet. det kom eit pop up hvindauge der eg fekk beskjed om pm.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Vi må starte et foretak.   Vi må starte et foretak. Icon_minitime

Til Toppen Go down

Vi må starte et foretak.
Til Toppen 
Side 1 av 1