Det norske Blenderforumet.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Det norske Blenderforumet.

Norsk Blender forum, for norske brukere av Blender
 
IndeksPortaleSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Blender Animasjon

Go down 
2 posters
AvInnlegg
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Blender Animasjon Empty
PosteTema: Blender Animasjon   Blender Animasjon Icon_minitimeFre Mar 16, 2007 11:03 am

jeg lurer på om noen kunne hjelpe meg med animasjon i blender.
det har seg nemmelig slik at jeg har sittet å prøvd å prøvd i en uke nå,
jeg klarer fint den delen hvor du lager landskap, figurer osv......,
men da jeg skulle begynne å animere stopet det helt opp!
dette skjedde når jeg skulle begynne å sette opp en path!
hvordan i alle dager skal det fåregå? skjønner det med fps og det der.
please help! Shocked
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Blender Animasjon Empty
PosteTema: Re: Blender Animasjon   Blender Animasjon Icon_minitimeLør Mar 17, 2007 1:40 am

Har du forstått saken med keyframes? åpn blender og det du vil animere, så setter du det i animation mode øverst på den øverste lijesaken på toppen. så trykker du på I tasten og du får opp en rekke typer keyframes du kan velge mellom. Velg den som passer formålet best, jeg pleier stort sett bare å bruk e locrotscale, men det varierer, sett in keyframen i frame en så flytter du objektet du vil animere til den posisjonen du vil ha det i når bevegelsen er over, navigerer deg til den framen du mener er riktig og setter inn en keyframe der, så kalkulerer datamaskinen framene i melleom, når du så trykker på alt-a spilles animasjonen av. Hvis du vil endre på timinga i animasjonen din, bruker du NLA editoren hvor alle keyframesene er representert med små firkanter, du velger en av dem, trykker på G og flytter den. Jeg skal se om ikke jeg kan lage en ordentelig tutorial, men intill den er ferdig får du se på dette og prøve deg frem, jeg er også tilgjengelig til tider på msn polarbear-3d@hotmail.com
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
hhansf

hhansf


Antall Innlegg : 44
Age : 35
Localisation : Lillehammer
Registration date : 16.03.2007

Blender Animasjon Empty
PosteTema: Re: Blender Animasjon   Blender Animasjon Icon_minitimeMan Mar 19, 2007 12:26 pm

vell for å vere helt erlig, så er jeg ikke sikker på hva keyframes er Rolling Eyes
men jeg skjønner hva som skal til for å animere! takk for svaret! Very Happy
Til Toppen Go down
Admin
Admin



Antall Innlegg : 170
Registration date : 07.02.2007

Blender Animasjon Empty
PosteTema: Re: Blender Animasjon   Blender Animasjon Icon_minitimeMan Mar 19, 2007 6:04 pm

Keyframes eller på norsk Nøkkelrammer er der hvor en bevegelse slutter eller begynner, og en ny starter, mellom disse er hver enkelt ramme. Når du animerer med stop-motion må du ta hvert enkelt billd mellom nøkkelrammene, mens Blender regner ut det i mellom, så du trenger bare å anngi nøkkelrammene.
Til Toppen Go down
https://blender.editboard.com
Sponsored content





Blender Animasjon Empty
PosteTema: Re: Blender Animasjon   Blender Animasjon Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Blender Animasjon
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ny verson av blender! 2.44
» to bilder jeg har laget i blender.
» Logokonkuranse
» blender.org user links

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Det norske Blenderforumet. :: Støtte :: Spørsmål og svar-
Gå Til: